سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل ساخت حفاظ شاخ گوزنی

در ساخت حفاظ شاخ گوزنی از میله گرد سایز 10 میلیمتر به عنوان شکل اصلی استفاده می گردد . در مرحله اول میله های 10میل را برش داده و بعداز برش و تیز کردن سطح حفاظ شاخ گوزنی و فرم دهی توسط پرس های مخصوص تولید حفاظ شاخ گوزنی وارد مرحله تولید حفاظ شاخ گوزنی در قسمت جوشکاری شده ، این مراحل تا این مقطع برای حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای و حفاظ نیزار هم شکل می باشد .

- جوشکاری 

از این مرحله میله های خم شده برای تولید شاخ گوزنی در قالب های مخصوص تولید نرده دیوار و محافظ دیوار که منظور حفاظ شاخ گوزنی  می باشد چیده  می شود و جوشکاری می گردند . در این قسمت که مهمترین قسمت تولید حفاظ شاخ گوزنی می باشد Hornet shield . چرا که تولید کنندگان حفاظ شاخ گوزنی هر کدام بنا به تفکرات تولیدحفاظ دیوار و حفاظ ساختمان از نوع شاخ گوزنی یاحفاظ بوته ای استراتژی خاصی را برای خود دارند .

بعضی از تولید کنندگان میله ها را در سایز های مختلف در جلوی میز کار قرار  می دهند و جوشکار تولید کننده حفاظ شاخ گوزنی هم بنا به احتیاج قطعه ای را برداشته و‌با نگه داشتن دست جوش را میدهد این نوع روش جوش در تولید حفاظ شاخ گوزنی را جوش یک طرفه  می گوییم.

 

- استفاده از شابلون

گروهی دیگر با استفاده از شابلون مخصوص قطعه ها را در کنار هم  می چینند و با تسلط جوش کاری میکنند سپس قطعه، حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای را برگردانده و دور جوش میکنند یعنی تمام نقاط اتصال را از همه جهات جوش کاری می شود . این نوع جوشکاری در نرده دیوار که حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای  می باشد؛ بهترین روش  می باشد هرچند که احتیاج به پرسنل بیشتری دارید اما کاری با کیفیت و مقاوم در برابر ضربه برای حفاظ ساختمان و نرده دیوار تولید کرده ایم .بعد از جوشکاری نرده دیوار که حفاظ شاخ گوزنی است ، آماده رنگ می باشد .

 

- رنگ آمیزی حفاظ شاخ گوزنی

با استفاده از مایع مخصوص سطح حفاظ شاخ گوزنی ، کار تمیز شده و آماده پاچیدن پودر رنگ به روی حفاظ ساختمان  می باشد ، در رنگ هم استفاده از پلی استر برای حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای در مناطق گرم سیری الزامی  می باشد ؛ سپس حفاظ شاخ گوزنی را داخل کوره رنگ قرار داده و با دمای 220 درجه به مدت 15دقیقه رنگ حفاظ شاخ گوزنی جذب کار شده و سطحی بسیار صاف و یکدست بدون شره کردن در اختیار شما  می باشد تا برای حفاظ ساختمان استفاده شود

حفاظ شاخ گوزنی یک ایراد در رنگ را دارد که 50%آن در جوشکاری دور جوش رفع می شود و 20%هم توسط اپراتور رنگ حفاظ شاخ گوزنی شاید مرتفع شود وآن عدم جذب پودر در زوایای تند زیر قطعات شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای  می باشد .